Widoczność strony www związana jest z ruchem sieciowym wywołanym w serwisie internetowym. Wiąże się z nim także optymalizacja stron internetowych, która jeśli jest prawidłowo wykonana, wspiera proces pozycjonowania, a zatem też przebieg optymalnej widoczności serwisu.

Krótka definicja
Widocznością strony internetowej nazywamy jej powiązanie z zestawem słów kluczowych, na które przeglądarka wyświetla daną witrynę, na zadowalającej, z punktu widzenia właściciela, pozycji. Procentowy udział fraz kluczowych z listy startowej jest wyznacznikiem sukcesu strony.
Czy wysoka pozycja strony, to wysoka konwersja?
Co analizować?
Jest kilka powodów, dlaczego dokonuje się analizy pod tym kontem. Argumenty skłaniają się w kierunku profilu strony.

Jeśli jest to:
Wizytówka firmy, tak zwany landing page, łatwo wyłapać frazy związane z marką, która służy do wyszukiwania. Można zbadać ich kontekst i ewentualne odmiany pisowni, a nawet popełniane przy wpisywaniu nazwy własnej błędy użytkowników.

Jeśli jest to:
Blog lub inna strona o wyspecjalizowanej zawartości (strona kontentowa), frazy użyte w wyszukiwaniu mogą posłużyć do rozwijania tematycznego zawartości serwisu.

Jeśli jest to:
Strona sprzedażowa, analiza widoczności pomoże w wybraniu podstron, które mogą w łatwy sposób zwyżkować w wynikach wyszukiwania.